2 Aralık 2016 Cuma

12017 eşiğinde

12017 eşiğinde

Tarihlemede kullanılan tanrı varsayımlı dönüm noktalarından hoşlanmadığım için 1992'de alternatif olarak İlyada'yı temel almayı düşündüm. Sonra yıllar geçiverdi; 2009'da BirGün'deki köşemde yazıyı icadı dönüm noktası saymayı önerdim, ardından 30 dostumla kamuya sunduk: 3 Mart 6010 günü İstanbul'daki basın toplantısına bir Slovak bir de Belçikalı gazeteci katıldı. (Türkiye'de ertesi gün yalnız Hürriyet Daily'de haber çıktı.) Bu öneriye çeşitli ülkelerde saçmalıyor sayılma pahasına değindim, ilgi duyanlar oldu. Zihnimi kurcalayan bir soru vardı: Bazı yaratılışçılar da yaklaşık 4000 ekliyormuş. Karıştırılma riski hoşuma gitmiyordu. Başka çözüm belirdi:

Tarıma fırsat veren iklim değişikliği yaklaşık 12 binyıl önce olmuş. Doğa ile emeğe birlikte dikkat çekmek için ve de 2016 ile uyumlu kılabilmek için 10,000 eklemeye karar verdim.

Böylece 12016 yılında olduğumuz söylenebilir.

Evren'in yaşı yaklaşık 13.8 milyar. Kabaca şöyle diyebiliriz:

13,800,012,016 yılındayız.

Kısaca 12017 eşiğindeyiz.

Buna göre dünya tarihi hazırlıyorum -zaman çizelgesi.

Dünya Uygarlığı Projesi bağlamında işlevli olabilir.

Bu lüks bir fikir değil, tarih bilincimizi bilime göre güncelleme gereği bağlamında bir öneri.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder